Bor i en lägenhet byggd -93 och den är bra planerad med stora fönster och lite högre takhöjd, 2,70. Dock är den ganska trist i materialen (slitna tunna dörrar med ytor som börjar släppa, tunna lister, bokparkett i vardagsrummet och (nyinlagda) plastmattor i övriga rum) och vi har möbler som är tidstypiska delvis, d.v.s. inköpta på 90-talet. Många av rummen är ganska nymålade och det är snyggt gjort men t.ex. vardagsrummet har kvar tapet från -93 i någon beigedaskig färg med lite mönster i.
Jag vill få till en modern och elegant stil men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag gillar Carl Malmsten (har matsalsmöbel från 60-talet), Josef Frank, tidigt 60-tal och funkis (men inte för stramt/stålrör/minimalistiskt, vill ha det mysigt och gillar starka färger) men vill ha något som passar till lägenhetens och husets ålder. Kanske loungestil/hotellook?
Det är för övrigt en hyresrätt så måla, tapetsera och lägga golv är OK men inga större renoveringar är aktuella. Det är framförallt hall, vardagsrum och kök som jag vill piffa till. Köket har snygga vita luckor men traditionell (billig!) inredning med vit spis med plattor (ny, trodde inte det gick att köpa utan slät häll 2011....).
Alla tips mottages tacksamt! Länkar till inspirationsbloggar eller bilder vore jättebra för jag hittar bara industri, romantiskt, shabby chic m.m. som känns helt omöjligt i huset. Man ser nästan aldrig inredningsreportage om hus från denna tiden.
/Snoffi