Hej,
Jag bor i ett flerbostadshus och är intresserad av att utnyttja den kattvind som ligger längs med ett av rummen i vindsvåningen. När jag kollar in i kattvinden genom en inspektionslucka ser jag till min förvåning att mellanväggen till kattvinden är gjord av lekablock. Vad kan vara anledningen till det och kan jag ställa till problem om jag river denna vägg. Jag tänker då inte på avväxlingsproblematik eller isolering, dessa bitar har jag koll på. Min första tanke var att väggen gjordes med leka som brandskydd eftersom den sidan ligger ganska nära en annan fastighet. Någon som vet varför man byggt så här?