23 347 läst ·
21 svar
23k läst
21 svar
Inred mitt rum med snedtak
Jag tycker spegeln är jättefin, en klassisk modell. Nu tycker jag att det saknas pynt. Ett trevligt överkast, kanske och en filt ovanpå sängen. Någon typ av (levande?) ljus på byråerna och kanske litet foton och ett par tavlor kring spegeln och ståendes på byråerna. Fast de kanske är nerstoppade i lådan just nu bara ... En fotpall till fåtöljen som någon föreslog är väl också bra. Några kuddar som matchar överkastet (och mattan?) att ha både i fåtölj och i säng. Fotpallen går ju också att sitta på om man är ett gäng som samlas kring datorn. Jag har en manlig släkting som är galen i båtmodeller och andra marina prylar. Han handlar på loppisar och på rusta ... och han har ett gäng. Jag tycker det ser litet tufft ut, inget en tjej skulle göra (kanske??).
Jag såg i ett reportage om en karl som gjort ungefär samma sak fast med motorhojar. Fast jag tycker ditt rum ser mer båtigt än hojigt ut ...
Jag tror inte det viktigaste med sängen är benen, ta något neutralt bara, det är överkastet som ger intrycket och att det ska gå att sitta på kortändan som sticker ut så där mitt i rummet.
Jag såg i ett reportage om en karl som gjort ungefär samma sak fast med motorhojar. Fast jag tycker ditt rum ser mer båtigt än hojigt ut ...
Jag tror inte det viktigaste med sängen är benen, ta något neutralt bara, det är överkastet som ger intrycket och att det ska gå att sitta på kortändan som sticker ut så där mitt i rummet.
snyggare med en rektangulär spegel i samma material som byrån kanske. E det bara ditt sovrum kan det gärna få va maskulint tycker jag och då menar jag inte bilder på hojar, fotboll eller brudar utan lite dova färger, raka linjer, ombonat men utan lull lull. Ska se om jag kan hitta nån insp. bild
Rummet blev jättesnyggt!
Något "pynt" på byrån kanske? En krukväxt. Statyett eller liknande, i rak eller mer rustik stil. Eller en skål för nycklar, mynt och allt annat som alltid verkar finnas i fickorna när man ska klä av sig.
Personligen hade jag haft sängen och sängborden som nästa projekt att byta ut för att få allt till en helhet. Inte i panik, det är okej som det är nu. Tar du bara benen spelar nog inte färgen så stor roll. Men om du väljer gavlar skulle jag tagit samma färg som byrån. Ett överdrag till madrassen hade jag också satsat på. Den håller sig fräschare och man kan ta upp någon av färgerna i mattan
Tycker inte att spegeln är tjejig men hade kunnat tänka mig att byta ut den med tiden. Samma sak där, samma färg som byrån. Eller något helt avvikande? Är personligen svag för kitchigt guldigt tillsammans med din strama stil.
Något "pynt" på byrån kanske? En krukväxt. Statyett eller liknande, i rak eller mer rustik stil. Eller en skål för nycklar, mynt och allt annat som alltid verkar finnas i fickorna när man ska klä av sig.
Personligen hade jag haft sängen och sängborden som nästa projekt att byta ut för att få allt till en helhet. Inte i panik, det är okej som det är nu. Tar du bara benen spelar nog inte färgen så stor roll. Men om du väljer gavlar skulle jag tagit samma färg som byrån. Ett överdrag till madrassen hade jag också satsat på. Den håller sig fräschare och man kan ta upp någon av färgerna i mattan
Tycker inte att spegeln är tjejig men hade kunnat tänka mig att byta ut den med tiden. Samma sak där, samma färg som byrån. Eller något helt avvikande? Är personligen svag för kitchigt guldigt tillsammans med din strama stil.
Tack för alla svar, mina damer. Mycket trevligt att jag får så mycket fina tips på vad jag kan göra.
Vad kan jag ha för slags tavlor på väggen vid spegeln? Hur många tavlor, vart ska dom stå/hänga? Vilket material?
Tack så länge-
Vad kan jag ha för slags tavlor på väggen vid spegeln? Hur många tavlor, vart ska dom stå/hänga? Vilket material?
Tack så länge-
tja, det beror ju på vem du är. själv kan jag inte vara utan femtioelva kort på familj, vänner, gamla hus jag bott i mm mm och som jag (hmm inte alltid så välavvägt och designat) lyckas sprida överallt i hemmet. En del av fotografierna har jag i ramar eller sådana små nypor som är enkla att byta ut och där sitter nya foton, från tillfällen som är aktuella.
/fia
/fia
Klicka här för att svara