Inredning av ett rum med kök och spiraltrappa, visar kontrasten mellan modern vit förvaring och traditionella träköksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett rum med kök på ena sidan och ett matbord, tak i trä, stort fönster och öppning mot ett annat rum.
Skapa konto
Interiörbild av ett kök med träpanel i taket, köksinredning och en spiraltrappa i bakgrunden.
Skapa konto
A AndersS skrev:
För mig är det helt uteslutet med placeringen av ugn så att den hamnar vid passage mellan hall, sovrum och vardagsrum.
När du gör ritningar sätt in alla dörrar och gärna en översiktsbild hur det ser ut i förhållande till andra rum.
Inredning av ett rum med kök och spiraltrappa, visar kontrasten mellan modern vit förvaring och traditionella träköksskåp.
Skapa konto
Interiör av ett rum med kök på ena sidan och ett matbord, tak i trä, stort fönster och öppning mot ett annat rum.
Skapa konto

Såhär ser rummet ut. Kom gärna med förslag, vi har verkligen försökt vrida och vända på olika lösningar! Tanken har slagit oss att flytta köket mot vardagsrummet och bygga igen lite av öppningen men det stor fönstret ( B:200) krånglar till det :/ Vi vet inte heller vad vi ska göra av ytan på andra sidan ( där köket är nu) om vi flyttar köket.
(den lilla flärpväggen ska bort)
Kom gärna med förlag, vi kanske har låst oss. Vi vill verkligen tänka igenom alla lösningar.

Förlåt, kanske minns jag fel men har vi inte diskuterat det här köket i en annan tråd. Eller så var det identiskt.

A AndersS skrev:
Förlåt, kanske minns jag fel men har vi inte diskuterat det här köket i en annan tråd. Eller så var det identiskt.
Inget som jag har varit inblandad i alla fall :) Det är ett gammalt Älvsbyhus så det är nog många bråkar med planlösningen :)

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
BirgitS
Har ni funderat på att bygga en avskild korridor för att slippa ha den genom köket?
Ungefär som förlängning av den där pytteväggen några m till. Då får ni en ny vägg där det går att sätta ugnen utan att det springs framför den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.