Hej,

jag undrar om någon gjort eller utvärderat att bygga en vägg i glas? Några tips?

Vi har en yta jag skulle vilja göra om till hemmakontor. Problemet är att den ytan som blir kvar blir en korridor utan fönster så lite väl mörkt helt enkelt. Min tanke är därför att sätta in en glasvägg så jag får en kontorsyta på ca 1,5m*4m. Väggen som ska byggas är då 4m. En tanke är att ha en glasvägg för att släppa in ljuset från de 2 fönstren i det tilltänkta kontoret. En viktig del är att det behöver vara ganska isolerat så det inte går att lyssna på samtalen utanför eller att man störs av ljud utanför.

Ett annat förslag skulle kunna vara att göra nedre delen av väggen i trä. Det kanske håller ner ljudnivån? Vad skulle ni göra? Material under
40000kr är önskvärt. Var vänder man sig för denna typ av lösning? Bor i Dalarna.

viktiga parametrar är:
Ljud
Ljus
Pris

Oskarp bild, stor byggnad ses genom svarta fönsterramar, modern arkitektur, reflektioner, möjlig kontorsmiljö inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagsljuspaneler dvs lysdiodspaneler som har samma frekvenser som dagsljus i taket och/eller treglas i väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.