Som rubriken säger. när pannan varit oeldad 2 dygn = kall, så måste jag vrida ner mintermostaten B15 tills den "klickar" för att kunna starta fläkten med återställningsknappen (N) S7. Eftersom mintermostatens "klickande" stämmer med sondens temperatur, misstänker jag inte den, däremot misstänker jag att ett av reläerna är kast eller felanslutet. K2 kallas "relä hållkrets" och det låter ju misstänkt. Vilket av de tre reläerna är detta?
Ringde Melker på Baxi - mkt tillmötesgående, men eftersom jag inte hade bra koll på vid vilken temp fläkten startade/ inte startade hade han svårt att hjälpa mig. Tippsade dock om att om starten var oregelbunden skulle jag ta bort fläkten och rengöra blindröret som termostatsonden är instucken i.
Något annat tipps?
Pannan är tillverkad 1998, men "ny" för mig.
Bo Gunnar