2 973 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
innervägg - regla
Hej,
Jag ska regla och sätta upp en innervägg, dock kommer jag att ta bort denna vägg om ca 6 mån när övervåningen är klar. Jag vill göra så lite åverkan som möjligt på golv, vägg och tak.
Hur reglar jag upp syllen utan att göra åverkan på parketten som är flytande in i rummet?
Dvs kan jag spänna upp reglarna på nåt sätt, mest är väl regel på golvet hur jag ska fästa den och den i taket.
/ tw
Jag ska regla och sätta upp en innervägg, dock kommer jag att ta bort denna vägg om ca 6 mån när övervåningen är klar. Jag vill göra så lite åverkan som möjligt på golv, vägg och tak.
Hur reglar jag upp syllen utan att göra åverkan på parketten som är flytande in i rummet?
Dvs kan jag spänna upp reglarna på nåt sätt, mest är väl regel på golvet hur jag ska fästa den och den i taket.
/ tw
hejsan.
köp mattejp å sätt nåra remsor under plåtskenan.
skena i taket me men där får du sätta nåra gipsskruv å dra fast.
lite att spackla sen men väldigt lite jobb.
hoppas detta hjälpte dig?
snickar estwing
köp mattejp å sätt nåra remsor under plåtskenan.
skena i taket me men där får du sätta nåra gipsskruv å dra fast.
lite att spackla sen men väldigt lite jobb.
hoppas detta hjälpte dig?
snickar estwing
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Hallå igen,
Det är rakvägg och utseende krav är det, dvs jag ska isolera,gips, spackla, måla, foder så att det ser schysst ut.
Så det handlar om reglar jag sätter fast att dom inte gör någon åverkan på golvet först och främst.
Tackar för svaret gällande matt-tejp. Går det att få bort plåtskenan och mattejpen sen utan att det blir åvverkan på golvet? Dvs få bort all klister från tejpen mot golveT
Det är rakvägg och utseende krav är det, dvs jag ska isolera,gips, spackla, måla, foder så att det ser schysst ut.
Så det handlar om reglar jag sätter fast att dom inte gör någon åverkan på golvet först och främst.
Tackar för svaret gällande matt-tejp. Går det att få bort plåtskenan och mattejpen sen utan att det blir åvverkan på golvet? Dvs få bort all klister från tejpen mot golveT
Produkter som diskuteras: "mattejpen"
Mattejp
Mattejp används ofta för att säkra kanterna på mattor, löpare eller dylikt till golvet för att förhindra olyckor som att snubbla. De finns både som dubbelhäftande och enkelhäftande och är utformade för att ha stark bindningsstyrka men
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det lär nog gå att tvätta bort med någon form av medel...
Spolarvätska brukar vara rätt bra till många saker men det är svårt att svara på beroende på vilken tejp och vilket typ av lim det finns på.
Bara att prova inne vid kanten och se hur det reagerar.
Spolarvätska brukar vara rätt bra till många saker men det är svårt att svara på beroende på vilken tejp och vilket typ av lim det finns på.
Bara att prova inne vid kanten och se hur det reagerar.
Eller spänna mot gamla cykelslangar. Eller nya. Så hade jag i 2 år. Och använde spånskiva som gick att använda efteråt. DEMONTERINGSBAR VAR DET. Och använde vanliga träreglar som sågades så, att man fick knacka in de (ca 2mm längre). Dock sidorna skruvades fas mot väggen med 2 skruv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden