2 874 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Innertak i hall....är jag petig?
Först vill jag säga att du är inte alls petig - putsade tak är jättefint! Vårt fall var lite annorlunda, för våra tak är intakta men har fixats till lite kosmetiskt. Våra byggare använde en snusdosa för att fixa rundade övergångar mellan vägg och tak och det funkade braleahtova skrev:
Coco Krokodil - metoden du sag med snusdosor fungerar jattebra som en sorts improviserad stucco. Fast med grovspackel istallet for gips och fina formuleringar! Taklister fungerar ocksa fint. Men om det var mitt tak skulle jag ta sa mycket jag kunde fran forsakringsbolaget, sedan genast byta bolag till nagot som tillater att skador ersatts till ursprungligt skick. Och lara mig bygga likadana tak pa egen hand.
Klicka här för att svara