Jag håller på med ett lite syllbyte och innan jag börjar såga tänkte jag höra om någon har åsikter till min avlastning:
Tack på förhand :|
- byte måste ske inifrån
- tanken är att avlasta väggen med dörren vid stämpning; jag kann inte hitta ett bra sätt att få plats til domkraft
- väggen bär 3 takbalkar, råspont och plåttak
- takbalkar är parallella med bjälklagsbalker och har samma dimension, 220 x 80 mm
- balkarna har längd på ca. 3.2 m
- bjälklagsbalkar har ca. 15 cm på grundmur
- stämpar står ca. 30 cm från grundmur
Tack på förhand :|
Jaha, med 150 visninger och inge åsikter (kanske beroende på min dårliga svenska) var det ju bara att pröva :|
Stämpningen funkar iaf -- bottensyllen är nu borta och väggreglarna kring dörren är kapat. Så är det bara att sätta i den nya syll
och så småningen dörren.
Stämpningen funkar iaf -- bottensyllen är nu borta och väggreglarna kring dörren är kapat. Så är det bara att sätta i den nya syll
Klicka här för att svara


