Problemet är att vinklarna är logiska om man mäter och ställer in, men det stämmer sällan i verkligheten. 90 grader är sällan 90 grader i verkligheten. Jag tar alltid en gammal bräda och justerar vinklarna med den så att det blir rätt. Sedan sågar jag den dyrare brädan, regeln etc. Är regeln för lång kan man unna sig att justera på den från början.K ketha skrev:
En annan meton är att lägga sakerna på plats och sedan använda lodlinor, vinkelhakar mm för att rita in snitten.
Ok! Tack!pacman42 skrev:
Problemet är att vinklarna är logiska om man mäter och ställer in, men det stämmer sällan i verkligheten. 90 grader är sällan 90 grader i verkligheten. Jag tar alltid en gammal bräda och justerar vinklarna med den så att det blir rätt. Sedan sågar jag den dyrare brädan, regeln etc. Är regeln för lång kan man unna sig att justera på den från början.
En annan meton är att lägga sakerna på plats och sedan använda lodlinor, vinkelhakar mm för att rita in snitten.
Medlem
· Blekinge
· 12 164 inlägg
Du måste beskriva frågan bättre. Är det överliggare i ett räcke? Att två sådana ska möta med 90 grader brgriper man ju men hur lutar den 22.5 grader? Båda delar? Kan du lägga upp en bild?
Det kan faktiskt vara så att det inte finns en riktig snittvinkel.
Det kan faktiskt vara så att det inte finns en riktig snittvinkel.
Ja båda lutar i 22,5 graderT Thomas_Blekinge skrev:
Klicka här för att svara