Priser är väl en sak. problemet är alla analfabeter som jobbar där som aldrig sett vare sig en telefon eller något som har med bredband att göra.

Är ju inte bara Teila som har folk som aldrig har sett en telefon eller vet vad en bredbandsansluting är??

Kan eventuellt få bli inkopplad på stadsnätet, de har tydligen börjat använda luftdragen fiber för att bygga ut till oss på landet också. Ska få en offert, fördelen här (förutom valbarhet på operatör och större kapacitet) är att installationskostnaden är avdragsgill.

Kan du få en fiber så skulle jag ta den investeringen. Fördelen är att du får fler alternativ att välja på och en förbindelse med betydligt högre kapacitet

Jag får betala som mest 5000:- för installation och utrustning (mediakonverter) för inkoppling på stadsnätet. Sedan kostar 10 mbit med den lokala ISP:n 300:- / mån, det är väldigt lockande för tillfället. Jag ska få en offert och sen får vi se om det krävs att någon granne hoppar på.

Säger upp mitt Spray idag och hoppas på det bästa.

puttrix skrev:
Funderar också på att byta men är lite osäker på hur det blir med bindningstider....

"När du flyttas till Glocalnet kommer du att surfa med upp till 8Mbit/s. Detta beror på att vi i dagsläget inte kan erbjuda högre hastigheter där du bor."

Har 180 meter till telestationen.
puttrix, Byt till Telia då så får du gratis digital tv i ett år också, du har också ett mycket större utbud av tjänster idag och så i framtiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.