202 läst ·
2 svar
202 läst
2 svar
Spraypistol eller maskin
Hej, har flera ribbor, räcken, trapp och dörrar jag måste måla om. Ribborna är ganska jobbiga att måla då det lätt blir rinningar osv.
Hursomhelt slog det mig att man borde kanske investera i en antingen spraypistol eller Wagner spraysystem. Borde kunna göra jobbet mer än dubbelt så fort om jag målar om med det utomhus.
Någon som provat något av dessa och något ni rekomenderar?
Hursomhelt slog det mig att man borde kanske investera i en antingen spraypistol eller Wagner spraysystem. Borde kunna göra jobbet mer än dubbelt så fort om jag målar om med det utomhus.
Någon som provat något av dessa och något ni rekomenderar?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Om du kan demontera allt och sprutmåla på annan plats funkar det säkert bra. Spruta på plats ihuset kräver ju massiv täckning av allt annat. Går det inte att måla med roller och efterföljande penselstrykning? Rollern är ofta väldigt effektiv att lägga ut färgen jämnt, men penseln behövs för att det skall bli snyggt utan knottrig yta.
Allt är demonterat, roller och pensel hade ju också varit alternativ. Har målat några för hand med pensel, men tar ganska mycket tid då man måste vara så extremt uppmärksam för rinningar. Sedan upplever jag att när man målar flödigt så flyter färgen utbättre, men samtidigt ökar ju risk för just rinningar, om jag skulle kunna spray måla kan jag också nästan måla under lätt om de ligger på bockar.Johan Gunverth skrev:
Om du kan demontera allt och sprutmåla på annan plats funkar det säkert bra. Spruta på plats ihuset kräver ju massiv täckning av allt annat. Går det inte att måla med roller och efterföljande penselstrykning? Rollern är ofta väldigt effektiv att lägga ut färgen jämnt, men penseln behövs för att det skall bli snyggt utan knottrig yta.
Men är det någon som provat någon särskild spraypistol eller vad de nu kallas ?
Klicka här för att svara