Rrrrr skrev:
Menar du var det kommer kosta dig att låta en elektriker köpa detta?

Du gör nog bäst isåfall att ta in en offert från några olika på vad det kommer att kosta, totalt material/arbete osv..
Nja. Jag är intresserad av att veta vad det kostar för en butik och/eller elektriker att köpa in detta av ren nyfikenhet, för att sedan jämföra med vad jag får för priser förstås :cool:

OBS: Jag tänker inte gnälla och grina över att jag får betala ett påslag, det vet jag att jag får göra och det är jag helt på det klara med :D

Det beror ju helt på vilken firma du frågar och vad dessa har för rabatter på just de grejerna

Precis.. Det kan skilja rätt så rejält från firma till firma. Vissa väljer att ha större delen av sin inkomst på materialförsäljning, andra sätter istället en högre debitering för arbetskostnaden..

Rikard Ågren skrev:
Det beror ju helt på vilken firma du frågar och vad dessa har för rabatter på just de grejerna
Självfallet så förstår jag att detta varierar.
Men det är intressant att veta ungefär vart det ligger för att jämföra med det prise som finns på nätet.

Dom priser som nätbutiker håller är oftst högre än elfirmornas inköpspriser, så det kan ibland vara svårt att jämföra då det inte alltid är exakt samma vara.
För en elfirma är det rätt ointressant att sälja matr billigt, dom får ju även ta "garantin" på det dom säljer, dvs. åka och byta en sak som gått sönder även om "saken" sitter i ett hus 5 mil bort. Hos näthandlaren får man själv plocka ner "saken" och skicka in den för utbyte.
Får dom en reklamation på en brytare som kostat 100:- kostar det firman minst 500:- att byta, dom 500:- ska dom ta av sin vinst. Normalt ligger vinsten för elfirmor mellan 5 och 10 % så för att "betala" reklamationen behöver dom dra in ca 5000:- "extra".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.