Jag köper alltid ( nästan iaf...) ELJO eller ELKO. Jag undrar om någon här vet och vill berätta vad inköpspriset är på ex. en 1-polig/trapp brytare från ELJO kostar ( givetvis beroende på hur stor kund man är...men säg en större EL-firmas pris ) .Vad kan en elfirma ge för den ?

Eljo Trend: 49 kr

//Patrik

Priser varierar på hur stor rabatt du har, vilken grossist, m,m.
Men det ligger runt där som Patrik skrev.

Patrik_Hed skrev:
Eljo Trend: 49 kr

//Patrik
exkl. moms... ?

Så elbutik.se 61,50 inkl. moms är alltså ett riktigt bra pris? Jag köpte en låda sådana därifrån senast.

snaggletooth skrev:
exkl. moms... ?
Det har jag aldrig reflekterat över, men det är det givetvis.

//Patrik

vectrex skrev:
Så elbutik.se 61,50 inkl. moms är alltså ett riktigt bra pris? Jag köpte en låda sådana därifrån senast.
Ja, det priset är väl inte direkt att klaga på. :)

//Patrik

På vanliga "volym-artiklar" så ligger elbutik.se bara några kronor över inköpspriset för en mindre elinstallationsfirma (vissa gånger t.o.m billigare).

Större elfirmor (rikstäckande koncerner) har säkert lite bättre pris dock

Mikael_L
Ja jag märkte det när jag först hade tänkt att köpa på kompisens konto från ahlsells men upptäckte då att det var ju ingen större idé jämfört med elbutik. Bara krångligare :)

Saken är den att Elbutik inte alltid har samma grejer som man vill ha. Som t.ex kulodosor och CEE-uttag, när jag skulle beställa det så ville jag ha ELKOs breda kulodosa och ABB:s CEE-don; men httade bara några "noname"-prylar som var skit.
Förvisso så kan elbutik ta hem grejer åt en, men...

//Patrik

vectrex skrev:
Herregud...måste in och beställa nu då. d^_^b

Patrik_Hed skrev:
Saken är den att Elbutik inte alltid har samma grejer som man vill ha. Som t.ex kulodosor och CEE-uttag, när jag skulle beställa det så ville jag ha ELKOs breda kulodosa och ABB:s CEE-don; men httade bara några "noname"-prylar som var skit.
Förvisso så kan elbutik ta hem grejer åt en, men...

//Patrik
Men de gånger de har det man ska ha så är det bra priser?

Impedans skrev:
Herregud...måste in och beställa nu då. d^_^b
Förresten...hur många är det i en hel låda ?

Impedans skrev:
Förresten...hur många är det i en hel låda ?
10 st måste det väl vara, 5 st på vardera sida i kartongen.

//Patrik

andersmc skrev:
Men de gånger de har det man ska ha så är det bra priser?
Ja, av de grejerna jag sett så.

//Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.