Hej!

Nu har jag dragit lite rör och vet inte hur jag fortsätter på bästa sätt. Jag vet att det är fel mutter till ballofixen och ska byta den. Jag har även en "vanlig" ballofix men tog den nu för att kunna tvätta.

2 tvättmaskiner. Nuvarande slang räcker inte till.

1 Ikeablandare glittran med 3/8 10mm slang.

Vad behöver jag köpa?
Funderar på R15 ballot-rör efter ballofixen samt 2 2T R15 6-kantsnipplar. Men jag behöver ju två t-rör om jag ska ha 2 TM och blandare. Vilsen.

• Oavslutad rörinstallation bredvid två tvättmaskiner i ett renoveringsprojekt, verktyg och rördelar synliga på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation på vägg med kopparledning och flexibel slang ansluten till ballofix.
    Skapa konto
Krilleman
Jag är lite vilsen hur du menar...

Ska blandaren bara ha kallvatten?! :thinking:

Standardsättet jag bruka rekommendera är att montera en diskbänksblandare med "diskmaskinsavstängning".
På denna anslutning ansluter du dina två tvättmaskiner med monterar även en R15 INV/UTV backventil.

Redigerat:
Nej, har bara hunnit med kallvatten. Ville få det gjort så att jag kunde flytta på tm var i vägen.

Tanken var en att ha en med avstängning men blev tyvärr inte så. Nu är det enbart slang med 3/8 10 mm koppling.

Jag behöver veta vad jag behöver köpa för att kunna koppla på två tvättmaskiner och kallvatten till blandaren.

Vilka t-kopplingar och nipplar och (eventuellt) en rak koppling?

Har haft svårt att hinna åka till lokala rörisen för att hitta passande delar. Efter lite googlande åkte jag iväg till Biltema och köpte några kopplingar. Nu verkar jag i alla fall ha det jag kan tänkas behöva.

Jag skulle köpa en backventil men visste inte vilken, var och hur jag kopplar den.

• Kopparledning med nyinstallerad koppling och avstängningsventil mot en vägg.
    Skapa konto
  • Kopparledning med kopplingar och en lös del på ett smutsigt golv i ett pågående VVS-projekt.
    Skapa konto
Så blev det till slut.

• Installerad vattenanslutning med mässingskopplingar och avstängningsventil mot vit vägg.
    Skapa konto
  • Installation av kopparledningar med vattenmätare och anslutningar på en vägg.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.