Hej,
Ni som har en dusch i anslutning, hur har ni anslutet denna? Jag tänkte sätta ett utkast med både varmt och kallt på huset, och sedan gräva ner en PEM slang till där jag vill ha duschen, Vintertid kopplar jag loss pemslangen och försöker tömma den, Hur tömmer jag bästa slangen? Behövs det? Kan jag tömma den tänker jag att jag inte behöver lägga den djupt,

• Gilla
Ghostviper
  • Laddar…
Nu är jag varken ägare till utedusch eller expert på slangar men är det inte så att PEM-slang tål att det fryser i den? Är den bara bortkopplad från resterande system borde det väl inte vara så stor fara tänker en lekman som jag.
Annars, för att tömma den kanske du har tillgång till tryckluft och kan blåsa genom slangen? (Jag tömmer alla vattenslangar så innan jag vinterförvarar dem i förråd utomhus)

PEM tål att det fryser i den, dessutom om du har kopplat bort i ändarna så kan ju vattnet expandera ut där när det fryser.

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Jag funderar på en solvärmd utedusch. Enkel att installera och bara att plocka in framåt vintern. Någon som har erfarenhet av sådan?

T.ex
[länk]
Vi har en liknande, det fungerar fint. Klokt att plocka in den över vintern. De ska kunna stå ute efter att ha tömts, påstås det, men grannens frös sönder för att de tydligen inte hade lyckats ömma ordentligt. Vi köpte vår förra året och tog in den när badsäsongen var över – lätt gjort.

M Modig skrev:
Vi har en liknande, det fungerar fint. Klokt att plocka in den över vintern. De ska kunna stå ute efter att ha tömts, påstås det, men grannens frös sönder för att de tydligen inte hade lyckats ömma ordentligt. Vi köpte vår förra året och tog in den när badsäsongen var över – lätt gjort.
Låter lovande. Ska införskaffa en sådan snarast!

• Gilla
Modig
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.