Tappat bort noteringen om hur det var kopplat, så nu vet jag inte hur kablarna ska sitta.
Är det nån standard på nummerbeteckningarna på kopplingsplinten? Annars är det väl kört antar jag.
Inkommande L1 och L2 är OK. Tror att den lösa inkommande L3 satt på nr 14.

Från klyven kommer:
jord (går direkt på CEE-pinnen)
Nolla
3 st fas varav den ena är dubbel (byglad)
Om det är svårt att se, är numreringen:
13 - 14
23 - 24
33/31 - 34/32
43/41 - 44/42


Öppen kopplingsplint med omarkerade kablar och numrerade anslutningar från 13 till 44, med lösa inkommande L3 ledare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen kopplingsplint med oanslutna kablar på ett skrivbord med nedklottrade anteckningar och en telefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en kopplingsplint och en CEE-kontakt med delvis inkopplade kablar och synlig numrering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kopplingsplint med numrerade terminaler och lösa kablar, eventuell L3-kabel vid nummer 14.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Den lösa på första bilden får du sätta på stiftet nere till höger dvs 44. Läs bara beteckningarna ovanför stiften så du har inga 13-14 där är det istället a-b på de övre och sen neråt 23-24, 33-34, 43-44. Den som har bygel från motorsidan bör sitta på 23 och a och de två andra faserna på 33 och 43 den du kallar nolla i så fall rimligt med b. Är det något som verkar stämma med minnet av hur det var gjort?
 
Kan stämma. Ska kolla imorgon.
 
Fungerade alldeles utmärkt. Tack för hjälpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.