Hej!
Hur ska denna kopplas in? ser enkelt på bilden och det är nog så. Men jag vill vara säker.
Sensorerna (blåa) kopplas/"kläms" på inkommande faser, tänker mig direkt efter mätaren.
Det jag funderar på lite är över L1, L2, L3 och N som skall kopplas in, är det någon specifik inkoppling här eller är det bara att t ex ta en ledig plats i centralen?
Hur ska denna kopplas in? ser enkelt på bilden och det är nog så. Men jag vill vara säker.
Sensorerna (blåa) kopplas/"kläms" på inkommande faser, tänker mig direkt efter mätaren.
Det jag funderar på lite är över L1, L2, L3 och N som skall kopplas in, är det någon specifik inkoppling här eller är det bara att t ex ta en ledig plats i centralen?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Spänningen måste stämma överens med strömmen tidsmässigt så de ska kopplas in enligt schemat för att inte lura vakten.
Posta gärna en länk till produkten, ibland kan avsäkring behövas för spänningsmätningen, ibland inte.
Strömtransformatorerna måste vändas rätt också, brukar finnas en markering.
Strömtransformatorerna måste vändas rätt också, brukar finnas en markering.
https://manuals.plus/charge-amps/amp-guard-2-stores-manualsnaggletooth skrev:
Kan även tillägga att jag har solpaneler på huset, då detta var en faktor.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Det kan jag inte svara på då jag inte ser din anläggning och var lådan är tänkt att placeras. Som nämnts kanske fastrådarna också behöver avsäkras. Du kan hämta faserna (en visst bit) längre in i anläggningen så länge som du har koll på faslikheten.
Allting kommer att sitta vid huvudcentral i detta fall även kablaget till laddboxen kommer in där.Bo.Siltberg skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Då skulle jag koppla in spänningen via en dvärg med låg märkström, om inte bruxet säger något specifikt.
Men å andra sidan har jag aldrig haft en enda avbrott sedan vi fick fiber och det är rätt många år sedan, så jag ser inte det som ett större problem och skulle det bli avbrott så får jag lösa det på annat sätt om bilen är helt urladdad (t ex ta våran andra bilFaffeF skrev:
Redigerat:
Denna bör installeras av en behörig elektrikerN Nilsson44 skrev:Hej!
Det jag funderar på lite är över L1, L2, L3 och N som skall kopplas in, är det någon specifik inkoppling här eller är det bara att t ex ta en ledig
Den skall även föregås av en brytning, säkerhetsbrytare eller automatsäkringar.
Bilen blir inte strömlöst vid internet avbrott, däremot ställer man in en max förbrukning när billaddaren tappar kontakten.
Fördelen med denna lösning är att lastbalanseraren kan sitta i Narnia och laddboxen i Midgård, så länge dom har internet.
Det räcker väl med att det är avbrott på andra sidan? Slutade använda Tibbers lösning av den anledningen för att istället vara helt lokal.N Nilsson44 skrev:
Inte bör, skaN noclip skrev:Denna bör installeras av en behörig elektriker
Den skall även föregås av en brytning, säkerhetsbrytare eller automatsäkringar.
Bilen blir inte strömlöst vid internet avbrott, däremot ställer man in en max förbrukning när billaddaren tappar kontakten.
Fördelen med denna lösning är att lastbalanseraren kan sitta i Narnia och laddboxen i Midgård, så länge dom har internet.
Klicka här för att svara