Hej!
Kanalfläkten i garaget la av så det var dags för byte. Fläkten jag köpt är en Östberg CK 125 A1 och skulle enligt försäljaren duga gått att ersätta min befintliga gamla fläkt. Det ser lite annorlunda ut i denna. Jag har ingen extern styrning på fläkten förutom en arbetsbrytare. Därifrån har jag jord, noll samt fas (brun) upp till fläkten. Hur ska jag koppla in mig på denna? Jag har blå med vit till kondning, brun med vit till kondning och svart samt jord för sig själv.
Tacksam för hjälp.
Kanalfläkten i garaget la av så det var dags för byte. Fläkten jag köpt är en Östberg CK 125 A1 och skulle enligt försäljaren duga gått att ersätta min befintliga gamla fläkt. Det ser lite annorlunda ut i denna. Jag har ingen extern styrning på fläkten förutom en arbetsbrytare. Därifrån har jag jord, noll samt fas (brun) upp till fläkten. Hur ska jag koppla in mig på denna? Jag har blå med vit till kondning, brun med vit till kondning och svart samt jord för sig själv.
Tacksam för hjälp.
Produkter som diskuteras: "kanalfläkt"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
Nej, den motor vi ser schema på i denna tråd har bara två lindningar och är avsedd för enfas. Det behöver vara en äkta trefasmotor, med rätt märkspänning, för att det ska gå. Varför vill du använda den med trefas? Fläkten har en effekt på 40 W och kräver inte trefas.
Tackar för svar!
Som jag trodde... Men bra att få det bekräftat. Har aldrig sett motor med två lindningar på det viset.
Jag skulle behöva reglera just en sån motor med 0-10V och har en frekvensomriktare liggandes som skulle passa för ändamålet.
Som jag trodde... Men bra att få det bekräftat. Har aldrig sett motor med två lindningar på det viset.
Jag skulle behöva reglera just en sån motor med 0-10V och har en frekvensomriktare liggandes som skulle passa för ändamålet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden