Hej kan någon vänlig själ hjälpa mig att koppla in en blandare!
Cc på kopparrören är fel i vägg cc 155 typ! Jag vill sätta dit en gustavsberg blandare med cc 160 utan medföljande lekande mutter. Vad behöver jag för detta ?
Där satt en biltema blandare innan som inte gav varmvatten, insatt av gamla ägaren. Han hade satt en excenterkoppling direkt i den lekande muttern utan packning eller något annat Och lyckats få det tätt var detta korrekt?
 
  • Väggmonterade kopparrör med cc 155 mm för blandarinstallation i badrum med blå och vita kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad badrumsblandare med synliga rörgängor och etiketter för varmt och kallt vatten, otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Tack så mycket, få det tätt mot blandaren är jag med på för där medföljer packningar som tätar. Men den lekande muttern på röret till excentern tycker jag känns skum, hur tätas den bäst?
 
Har nu beställt dessa som du krilleman länkar till, men blev fundersam efter att ha läst nån annan tråd. Där verkar det som att den lekande muttern i väggen skall ha G20 gänga.
Obs jag kan inget om VVS därför frågar jag en extra gång innnan jag öppnar dessa två excentrar som jag har fått hem.......
 
Ser verkligen ut som det i väggen är m26 och då funkar nippeln som rekommenderas bra.
Det som tätar är själva koningen på den lekande muttern, samma som i ditt väggfäste.
 
Det stämde bra med den kopplingen. Jag fick dock problem med att det droppade! Jag provade att ta lite unipak gängtätning på gängorna och det ser tätt ut, förmodligen inte rätt enligt vad jag läst mig till från andra trådar.
Får se hur länge glädjen varar............
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.