Hej,

Är det möjligt att koppla in denna fjärrstyrning (och samtidigt kunna använda strömbrytaren) utan att dra extra kablar fram till strömbrytaren?

En öppen ljusströmbrytare med synliga gula och blå kablar i en vägg med vit panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bakifrån av en fjärrströmbrytare med skruvar, etikett och installationshål på ett träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bakom strömbrytaren finns det en blå kabel samt två gula kablar varav ena gula kabeln ger utslag med min elpenna. Knapparna tänder utebelysningen runt huset, den vänstra knappen fungerar inte om inte den högra är till.

Gammalt hus därav färgglada kablar lite överalt i huset.

Tveksamt. Enheten kräver nolla för att fungera. Den är ej heller gjord för att samköras med befintlig knapp.

ok så om jag drar fram nolla så kan det fungera ? Just nu tänder jag utebelysningen med två knappar det går nog att ordna så att det blir på en och samma knapp

Kan du inte hitta en bättre plats för mottagaren? Kanske någon kopplingsdosa där utebelysningen är ansluten. Där lär du ha både nolla och fas.
Det blir "meckigt" att få ihop något i dosan där du har dina brytare. Tror inte ens du får in den bakom bef. brytare.

jodå den går in pga panel som är dit satt i efterhand (pröva igår). Jag ska leta efter kopplingsdosan strax men något säger mig att den är dold bakom panelen :( men man vet aldrig förens man testat

som jag misstänkte, dold bakom panelen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.