Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Tänkte montera en 0-spänningsbrytare lättillgängligt på fräsbordet (1-fas), och istället för att köra på "Friskt kopplat, hälften brunnet" slänger jag ut frågan här.
Det är biten märkt "A1" och "U<" jag tvekar på, som är det jag misstänker ska hållet spolen aktiv så länge det finns spänning.
Varför är det inritat från både utgång 2 & 4 till den, och vad ska kopplas på A1?
Brytaren håller inte kontakten med endast fas och nolla in/ut, men fräsen går så länge jag håller inne knappen.
Det är biten märkt "A1" och "U<" jag tvekar på, som är det jag misstänker ska hållet spolen aktiv så länge det finns spänning.
Varför är det inritat från både utgång 2 & 4 till den, och vad ska kopplas på A1?
Brytaren håller inte kontakten med endast fas och nolla in/ut, men fräsen går så länge jag håller inne knappen.
Bästa svaret
Jag hade kopplat A1 till 1 och provat.
https://www.diynot.com/diy/threads/nvr-switch-what-is-this-terminal.415719/
Och funkar det inte kopplat A1 till 3 istället.
Eventuellt skaffat en nödstoppsknapp också att seriekoppla i A1-kretsen.
/Höghus
https://www.diynot.com/diy/threads/nvr-switch-what-is-this-terminal.415719/
Och funkar det inte kopplat A1 till 3 istället.
Eventuellt skaffat en nödstoppsknapp också att seriekoppla i A1-kretsen.
/Höghus
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Jag tror att A1 också är tänkt att kopplas till ett överhettningsskydd som är nollad i motorns Y-punkt för trefasmotorer. Det finns kanske inte för denna fräsmotor.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Klicka här för att svara

