Hej jag har idag ett litet rum där jag har en förbränningstoa och ett handfat men tänkte gipsa väggar och snygga till precis utanför ligger det inkommande vatten pem slang jag undrar nu hur löser jag det snyggast in i rummet idag är det bara ett hål rakt igenom väggen så kommer pemslangen in men ser för tråkigt ut.

Till handfatet är det väl diskretast att dra RIR i väggen. Vad som är snyggast kan ju diskuteras men det är knappast prisol eller plussprisol synligt utan välj isåfall målade eller kromade kopparrör om du ska ha synlig rördragning.

F fribygg skrev:
Till handfatet är det väl diskretast att dra RIR i väggen. Vad som är snyggast kan ju diskuteras men det är knappast prisol eller plussprisol synligt utan välj isåfall målade eller kromade kopparrör om du ska ha synlig rördragning.
Tack om jag drar ett rir igenom väggen vad ska jag ha inne på väggen då?

Enklast är väl att du drar rir fram till handfatet sätter en koplingsbricka tex Vattette rsk 850540 om du ska ha både kallt och varmt vatten och bara ansluter blandaren med flexibel anslutningsslang.

F fribygg skrev:
Enklast är väl att du drar rir fram till handfatet sätter en koplingsbricka tex Vattette rsk 850540 om du ska ha både kallt och varmt vatten och bara ansluter blandaren med flexibel anslutningsslang.
Så rir rakt igenom väggen sen direkt koppla till 850540 ?

M Maxtr1n skrev:
Så rir rakt igenom väggen sen direkt koppla till 850540 ?
Fråga @Krilleman

Krilleman
Det är inget korrekt RSK-nummer. 🤔

8505040

F fribygg skrev:
8505040
Okej tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.