Fick ett badkar levererat den 17 januari. Hantverkaren som ska kakla in det hade tillfrågats innan jag Beställde karet om det var OK och det var det. Han tog även emot leveransen. Det fanns varken fötter eller stativ men det var inga problem enligt hantverkaren. Han behövde inte det utan skulle bygga in det med frigolit. Det skulle bli lika jättestadigt som med fötter. Idag fick jag mail från entreprenören (inte av hantverkaren alltså) som säger att de inte kan slutföra jobbet eftersom badkaret inte är komplett. Plötsligt går det allts inte att bygga in. Kontaktade då VVSochBAD för att se om det går att byta. Men det går inte eftersom de inte har något lager. Karet är betalt och trästativ etc som behövdes för leveransen har slängts av hantverkaren.
jag börjar undra om det inte har blivit en tidsfråga för entreprenören. De verkar ha jättemycket jobb. Mitt jobb på bröjades den 26 november och skulle vara klart runt jul. Hantverkaren har ofta "behövts" någonannanstans eftersom han är den enda som kan kakel riktigt ordentligt. Nu undrar jag om det GÅR att bygga in ett kar som inte har fötter? Kan man inte bygga något slags stativ. Stativet som man kan köpa till karet kommer med halvfront och går då tydligen inte att bygga in.
PUST!
jag börjar undra om det inte har blivit en tidsfråga för entreprenören. De verkar ha jättemycket jobb. Mitt jobb på bröjades den 26 november och skulle vara klart runt jul. Hantverkaren har ofta "behövts" någonannanstans eftersom han är den enda som kan kakel riktigt ordentligt. Nu undrar jag om det GÅR att bygga in ett kar som inte har fötter? Kan man inte bygga något slags stativ. Stativet som man kan köpa till karet kommer med halvfront och går då tydligen inte att bygga in.
PUST!
Oftast (?) kommer karet på metallstativ med justerbara fötter som man ställer på plats och fixerar innan inkakling med lux-element el likn. Jag undrar om dessa också kan användas till att stödja själva karet, det blir ju tungt... Klart det går att lösa på något sätt, om hantverkaren har lovat göra det för avtalat pris och han inte kan peka på något som ändrat sig (t.ex. ändrad modell etc) så har han få möjligheter att slingra sig undan.
Nej, det kom inte med justerbara fötter eller metallstativ. Det fanns tydligen att beställas till men det behövdes inte enligt hantverkaren. Jag tror inte det är hantverkaren utan snarare ägarna. De har flera ggr tagit bort hantverkaren härifrån för att han behövts på andra ställen av olika anledningar och de verkar få mer och mer att göra. Det är ju inte hantverkaren som nu sagt att han inte kan, utan en av ägarna. Men det går alltså att lösa om viljan finns. Jag hoppas den dyker upp. Sååå glad för svar, det är en djungel det här!
har inte hört tillbaka från entreprenören efter att ha skickat mejls som sa att badkarsproblemet var deras, inte mitt. Total tystnad. Det är för sent att byta badkaret och stativet går inte att använda om man ska kakla in karet (halvfronten är del av stativet), Hade inte varit några problem att byta om hantverkaren inte sagt att allt var OK vid mottagandet eller om han ångrat sig inom två veckor. Vad gör jag nu?
Väntar jag bara på svar? Eller förväntas något annat av mig?
Väntar jag bara på svar? Eller förväntas något annat av mig?
Hantverkaren får ju anses representera företaget/ägarna, så det han har sagt eller utlovat får de ju ta ansvar för.
Steg 1 är ju att du framför dina önskemål/anmärkningar och när du vill att det ska vara åtgärdat.
Steg 2 är ju att innehålla en del av betalningen.
Tråkig situation..
Steg 1 är ju att du framför dina önskemål/anmärkningar och när du vill att det ska vara åtgärdat.
Steg 2 är ju att innehålla en del av betalningen.
Tråkig situation..
Har inte betalat något än. Steg ett är nästan klart förutom tidsfristen. Behöver försöka få en offert för att kakla in badkaret och bygga ett stativ först. Ja, väldigt tråkig situation. Jag tror de gör bra jobb, är relativt sympatiska men åtar sig många fler jobb än de kan klara av just nu vilket inte bara lett till förseningar utan även en massa irriterande smålögner som minskar "sympatiskheten". För ett par veckor sedan sa de till mig att jag var tvungen att byta handfatet för det jag köpt passade inte. Precis som med badkaret var det för sent att byta och som med badkaret hade jag visat handfatet för hantverkare för att vara säker på att det passade.Och fått ett OK. Det fixades till slut; rörmokaren fick anpassa röranslutningarn så nu har jag ett fantastiskt S-format avloppsrör under handfatet. Jag önskar SÅÅ att de kunde vara rakt på sak och säga som det är, be om extra tid (utöver de extra 8 månaderna de hittills tagit) och bara lova vad de kan. Men istället har de tydligen valt någon slags "stand-off". Möjligen för extra tid…Återigen, känns väldigt skönt att ha tillgång till den här sajten. Tack!
NU har det hänt något positivt vad gäller badkaret. Men jag behöver fortfarande råd. En av ägarna har just kommit hem från semester och kommer hit imorgon för att titta på badkaret. Han tar ansvar för vad hantverkaren sagt, påstår att han även sagt samma sak till honom. Men nu säger hantverkaren att karet är för tungt (ej akryl) att han inte längre kan bygga in karet. Jag behöver alltså inte bevisa vad hantverkaren sagt. Men däremot vill delägaren att vi tillsammans listar ut hur man kan bygga ett stativ eller något till karet. Undrar alltså var man eventuellt kan köpa u-profiler som kan tänkas utgöra tillräckligt stöd till karet eller hur man på annat sätt eventuellt kan fixa stativ. Karet är relativt platt i botten så jag förstår inte varför det skulle vara omöjligt. Men jag är pensionerad översättare, inte hantverkare
Däremot är jag medlem i ett fantastiskt forum,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara