Hej
Har nu haft installerat bergvärme med golvvärme i två år och injusteringsventilerna(bild) är mörka så man inte ser hur som är justerade, varför blir dom mörka/svarta och hur löser man det?
slangarna till övre del är väldigt varma men utgången på vatten till slingorna är jummen, ska det vara så?
Har nu haft installerat bergvärme med golvvärme i två år och injusteringsventilerna(bild) är mörka så man inte ser hur som är justerade, varför blir dom mörka/svarta och hur löser man det?
slangarna till övre del är väldigt varma men utgången på vatten till slingorna är jummen, ska det vara så?
Det är magnetit i vattnet.
Du har saker av järn i systemet.
https://aquaexpert.se/vattenproblem/magnetit
https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=52100.0
https://www.byggahus.se/forum/threads/svart-vatten-i-elementet.288430/
Du har saker av järn i systemet.
https://aquaexpert.se/vattenproblem/magnetit
https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=52100.0
https://www.byggahus.se/forum/threads/svart-vatten-i-elementet.288430/
Klicka här för att svara

