Demonterade ett av de vattenburna elementen. Huset är från 1990. När jag tömde elementet kom först helt klart vatten men sen övergick de till att bli bäcksvart vatten, såg ut som vatten utblandat med kol.
Varför?
Gammalt radiatorvatten är som bläck speciellt i lågpunkter. Säkert nån som kan förklara det kemiskt. Får jag gissa så är det kolloid metall som fällts ut vid frånvaro av syre.