1 574 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Injesera purskum i vägg
Är det någon som har erfarenhet av hur det blir att fylla på purskum i en vägg.
Har i dag ett kraftigt kallras mellan en tegelvägg (gammal yttervägg) och träpanel (inner väggen) som gör att man känner hur det blåser i alla springor och runt lister.
Tänkte att man kanske kan fyllt utrymmet som är mellan 2-3cm med skum. Har sett firmor som gör det men hur bra blir det, Vad ska man tänka på.
Tror inte det blir några fuktproblem eftersom det är mellan en tegelvägg och träpanel.
Väggen är uppbyggd som följer Träpanel reglad på tegelvägg. Tilläggsisolering sen "ny" (gjort på 70 talet) yttervägg i tegel.
Har i dag ett kraftigt kallras mellan en tegelvägg (gammal yttervägg) och träpanel (inner väggen) som gör att man känner hur det blåser i alla springor och runt lister.
Tänkte att man kanske kan fyllt utrymmet som är mellan 2-3cm med skum. Har sett firmor som gör det men hur bra blir det, Vad ska man tänka på.
Tror inte det blir några fuktproblem eftersom det är mellan en tegelvägg och träpanel.
Väggen är uppbyggd som följer Träpanel reglad på tegelvägg. Tilläggsisolering sen "ny" (gjort på 70 talet) yttervägg i tegel.
Klicka här för att svara