Undrar om någon har erfarenhet av Skånska Byggvarors inglasningspartier. De verkar ha bra priser efter att ha kollat runt lite men hur är det med kvaliteten?
Kanske förslag på något annat företag?

Har själv hjälpt bekanta att montera/sätta upp inglasade alu-partier från SkBV samt köpt egna som ska upp om några veckor.
De är mycket lätta och montera och av hög kvalité, kan bara säga gott om dem.
Det finns ju 3 typer, det billigaste till sommaraltan ( Classic ) är det billigaste som går att få tag på, mycket glas för slantarna.....

På vårt förra hus hade vi ett uterum som tidigare ägare hade byggt med glasdörrar från skånska byggvaror. Under vår tid i huset renoverade vi den (= rev alltihop och byggde upp det likadant igen) efterssom förre ägaren hade gjort ett uselt jobb och använt dålit takmaterial etc. Men vi återanvände allt från Skbv men köpte nya längre skenor. Förre ägaren hade byggt med 2 st 2 meters partier mot trädgården, vi gjorde om det till en 4 meters öppning. Då passade vi även på att byta hjulen i dörrarna. Den version vi hade hade från början glidlagrade hjul, som var tröga. När jag diskuterade det med skbv, så fick jag köpa några hjulsatser med kullagrade hjul.

Det fungerade perfekt.

I näst-nästa etapp på vårt bygge skall vi bygga en veranda och jag funderar redan på att använda deras produkter för den.

Det var byggt 1986 eller 87, vi renoveradee det 1996 och nuvarande ägaren är mycket nöjd med uteplatsen (eller var det i alla fall i somras).

I näst-nästa etapp på vårt bygge skall vi bygga en veranda och jag funderar redan på att använda deras produkter för den.

Tack för svaren! Låter ju bra... Får se hur mycket plånboken tillåter att göra i sommar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.