Tydligen ska det vara bäst att inglasa mot norr. Vackrast ljus, det blir inte svinvarmt på sommaren då solen inte står på hela tiden. Dock tycker jag att det kan finna en viss nackdel på hösten och våren - då man gärna vill ha lite värme o sol i sitt uterum