1 103 läst ·
37 svar
1k läst
37 svar
Inget vatten till diskmaskinen plötsligt
Kan man göra något åt denna avstängningsventil? Kontrollera det och i så fall åtgärda själv?Krilleman skrev:
Vad snäll du <3 är som försöker hjälpa en så sån här hopplös typ.Krilleman skrev:
Ah, en EVO984, det underlättar ju enormt!A Ansanpansan skrev:
Här ligger ditt fel någonstans.
Demontera och kika på hur allt ser ut...
https://www.tapwell.se/storage/4AEE...8a592d3901940c2b9db43537355d0d6/EVO984_ED.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ovanligt med två anslutningar till diskmaskinen. Har bara sett det på 3 fas maskiner men jag misstänker snarare att det är magnetventilen (den blå som är inkopplad) som är problemet. Skifta över till den röda anslutningen och prova ett program men se till så att vattnet är avstängt annars kommer det bli ganska blött
Okej! Kollar det innan jag ger mig på att skriva isär hela blandaren. Tack!B Bengt Henrik skrev:Ovanligt med två anslutningar till diskmaskinen. Har bara sett det på 3 fas maskiner men jag misstänker snarare att det är magnetventilen (den blå som är inkopplad) som är problemet. Skifta över till den röda anslutningen och prova ett program men se till så att vattnet är avstängt annars kommer det bli ganska blött