Det kan med andra ord vara ett problem. Jag vet tyvärr inte hur den pumpen klarar det och hur den uppför sig då.

D Daniel 109 skrev:
Det kan med andra ord vara ett problem. Jag vet tyvärr inte hur den pumpen klarar det och hur den uppför sig då.
Ok, jag förstår. Jag kanske kan ringa "Brunnsborrarna" i morgon och försöka ta reda på vad som händer om vattnet i brunnen är lågt eller för lite. Testar med det i morgon. :thinking:

J jonaserik skrev:
Eftersom du är så duktig och kan läsa dom, vad står det i sin helhet ?

Det är troligen en tryckvakt i lådan, därav att modellbeteckningen efterfrågades på lådan slutar det att rinna så är det nog dåligt med vatten som gör att det kommer luft i rören och då måste pumpen stoppas för att inte gå sönder.
Det är pumpdata på dekalen. Ingen modellbeteckning på lådan.

Varför gnäller du när TS laddar upp en skarp bild? Klarar du inte av att se den i full upplösning?

Du känner inte för att förklara varför min teori var ”helt fel”?

D Daniel 109 skrev:
Varför gnäller du när TS laddar upp en skarp bild?
OK pumpdata , men jag an inte zoma den bilden, så där är svaret på det
D Daniel 109 skrev:
Du känner inte för att förklara varför min teori var ”helt fel”?
Inget framgår vad det är för pump, om den sitter i hålet eller står ovan mark så det med hål/läck i sugledningen kan du glömma.
Sen det med att gnälla så är du nog en av dom kanske värsta på forumet och väldigt snabb med att kommentera både det ena och andra som något av den Besserwisser du har i din profil, så tänk lite före innan du skriver något.

J jonaserik skrev:

Inget framgår vad det är för pump, om den sitter i hålet eller står ovan mark så det med hål/läck i sugledningen kan du glömma.
Sen det med att gnälla så är du nog en av dom kanske värsta på forumet och väldigt snabb med att kommentera både det ena och andra som något av den Besserwisser du har i din profil, så tänk lite före innan du skriver något.
Jag ska filma tänkte jag så kanske det blir lättare att se hur det ser ut. Tar även ett par nya kort så att all data kan ses lättare. Är supertacksam för all hjälp jag får. Har tvättat i tunna och duschat ute idag, och vi är en familj på fyra. Så ni anar inte glädjen om vi lyckas få igång vattnet igen.;)(y) Lägger in en film + kort under eftermiddagen!

Slå ifrån strömmen i centralen och lossa dom fyra skruvarna på lådan och fota rakt in på lite nära håll så allt kommer med, så kommer du att få lite med svar på funktionen

• Gilla
Habbestorparn
  • Laddar…
J jonaserik skrev:

Vad har du för webbläsare som inte kan få fram bilden i fullformat?

Ja, jag påpekar när folk har fel. Men då gäller det ju att veta att de har fel. Säger du att jag har helt fel så går du ju backa upp det.

Det framgår tydligt exakt vilken pump det här. Jag länkade till tillverkarens data för pumpen.
Jag sa att det INTE var fel på sugledningen i det här fallet, men att jag haft det med liknande symptom.

Brist på vatten i pumpen kan det vara ändå.

Nu har jag inte läst hela tråden men har ni kollat att silarna i kranarna inte är igensatta med avlagringar? Har varit med om att det var så enkelt när vi blev utan vatten en gång. Nu verkar det som ni har andra problem men kan vara värt att kolla det enklaste först. :)

D Daniel 109 skrev:
Det framgår tydligt exakt vilken pump det här.
Varför då prata om sugledning när det är tryckledning som är. Det med att påpeka något är du väldigt snabb med,
är det för att du har ett bättre vetande än andra, så ta det lite lugnt med dom kommentarerna, du är inte bäst i allt och det kan ingen vara, inte ens jag, men kanske har lite fler strängar på min lyra gentemot dig.

Jag har nämt sugledning en gång, då att jag haft hål i den vilket orsakade liknande symptom. I direkt anslutning är jag tydlig med att det inte är det felet i det här fallet.
Är du läskunnig? Sluta tjata om sugledningen, den har jag aldrig pekat ut som möjlig orsak i TS fall.

D Daniel 109 skrev:
Jag hade hål på sugledningen. Du har en dränkpump. Så du har inte samma fel.
Det här är den pump du har.
[länk]

Du Daniel ger dig inte utan ska hålla på in absurdum med kommertarer för att försvara det som sägs i full fart för att göra inlägg, jngen mening med att fortsätta med dig då tråden blir ofantligt stor och det gagnar inte TS, Så TS om det är något som du vill ha mer info om så ge mig ett PM . Daniel kan hacka på annan i tråden.

M Myckling skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden men har ni kollat att silarna i kranarna inte är igensatta med avlagringar? Har varit med om att det var så enkelt när vi blev utan vatten en gång. Nu verkar det som ni har andra problem men kan vara värt att kolla det enklaste först. :)
Hej, ja vi har redan vart med om att det inte kom vatten i köket vid ett tillfälle och då fick vi tips om att skruva bort silarna, och vips så kom vattnet. Silen i köket har vart avskruvad sedan dess :-) Tack ändå för tipset!

J jonaserik skrev:
Du Daniel ger dig inte utan ska hålla på in absurdum med kommertarer för att försvara det som sägs i full fart för att göra inlägg, jngen mening med att fortsätta med dig då tråden blir ofantligt stor och det gagnar inte TS, Så TS om det är något som du vill ha mer info om så ge mig ett PM . Daniel kan hacka på annan i tråden.
Tack för all hjälp! Jag skickar PM ;) Mvh Mia

J jonaserik skrev:

Är det inte bättre att du försöker förklara så alla förstår?

Finns väl bara en förklaring till problematiken
Det är tomt i brunnen.
varför försöka finna all världens konstiga förklaringar när vattnet är slut, finito, inget kvar att pumpa.
Läser man TS förklaringar om att vattnet kommit tillbaka efter nån timma med avslagen pump. Så sluta spekulera om diverse konstigheter. Inget vatten, pumpen pumpat som en vettvilling och värmer vattnet då den är vattenkyld.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.