Jag har precis installerat en ny köksblandare (en Camargue Savona) med avstängning för diskmaskin.
Slog igång diskmaskinen som dock larmade för avstängd vattentillförsel. När jag skruvade isär kopplingen mellan kran och diskmaskin för att provspola kommer det bara en tunn stråle genom röret. Vad kan vara fel?

Redigerat:
Det brukar väl sitta en skruv på blandaren för att kunna välja kallt eller varmt vatten till diskmaskinen. Kan den stå i något mellanläge så det inte kommer varken eller. Ofta brukar skruven för omkoppling sitta bakom en täckskruv på blandaren. Finns det någon installationsanvisning?

Det är inte så att du vänt på något aqaua stopp en liten klump som sitter på slangen?

Jo en rätt bristfällig installationsanvisning finns, på sprängskissen har de struntat att visa diskmaskinsavstängningen. Jag har inte heller lyckats få av kranen till diskmaskinsavstängninen från blandaren. Har försökt dra den rakt ut utan lycka och inte finns det något spår för att sätta en mejsel.

Jag har inget aqua-stopp eller så. Det är alltså röret direkt från blandaren som det bara strilar lite ifrån.

Hehe nu är problemet löst. Jag bytte till en likadan på Bauhaus (camargue savona), samma problem.

Det slutade med att jag hävde köpet och köpte en Oras-kran istället. Den var det bra tryck i! Camargue är skräp verkar det som då jag fick 2 defekta på rad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.