När vi "byggde" hus förra året ansökte hussäljaren om tillstånd hos Trafikverket för anslutning till vägen utanför. Tillståndet gällde ett år och krävde bla asfaltering, ca 12 m2. Problemet var bara att det var väldigt svårt att hitta nån som ville göra ett så litet jobb, så tillståndet hann gå ut. Nu, ett halvår senare hade vi lite flyt, Svevia kom förbi och lagade vägen utanför och kunde ta vår anslutning samtidigt så nu är allt klart.

Återstår alltså besiktning av Trafikverket. Har kontaktat dom tre gånger: första gången var före inflytt, de kollade att allt såg bra ut, bara asfaltering återstod. Andra gången var i samband med att tillståndet gick ut för att höra mig för om avgiften på 4-5 tkr som tydligen tillkommer om man förnyar, inget svar. Tredje gången direkt efter asfalteringen, ringde numret jag fått, han skulle be rätt person återkomma men har inte hört nåt. Har även mejlat.

Ska jag ligga på och se till att få den godkänd? Vad kan hända om vi inte gör nånting? Kan man tolka deras uteblivna svar som att de struntar i min lilla asfaltering?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.