Jag har en vedpanna som är klar för i år och ska gå över på elpatron till mina acktankar. Kraftig nybörjare på detta så ha överseende.
Jag kopplar på elpatron men jag får ingen värme. Har försökt återställa maxtermostaten utan resultat. Fullgod spänning i kablaget in i själva dosan när jag kontrollerar. Behöver jag köpa en ny termostat?
bifogar bilder om det kan hjälpa ett tränar öga..
Jag kopplar på elpatron men jag får ingen värme. Har försökt återställa maxtermostaten utan resultat. Fullgod spänning i kablaget in i själva dosan när jag kontrollerar. Behöver jag köpa en ny termostat?
bifogar bilder om det kan hjälpa ett tränar öga..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Återställa maxtermostat?
Är det överhettningsskyddet du menar.
Brukar finnas och kunna lösa ut när man eldar med ved.
Är det överhettningsskyddet du menar.
Brukar finnas och kunna lösa ut när man eldar med ved.
Har du tryckt ”riktigt hårt” på det röda stiftet som återställer överhettningsskyddet? Man brukar få trycka så det nästan gör ont i fingret då de är oftast väldigt ”tröga”/har kraftig fjäder. Egen erfarenhet från elpatron som solfångarna brukar lösa ut.
Om den har löst ut så skall man få ett tydligt ”klick” när den är återställd.
ibland straffar det sig att vara feg. Jag har uppenbarligen inte vågat trycka tillräckligt hårt. Tog i och nu fick jag ett klick följt av surr. Verkar har kickat igång! Tack!!R roli skrev:Har du tryckt ”riktigt hårt” på det röda stiftet som återställer överhettningsskyddet? Man brukar få trycka så det nästan gör ont i fingret då de är oftast väldigt ”tröga”/har kraftig fjäder. Egen erfarenhet från elpatron som solfångarna brukar lösa ut.
Klicka här för att svara