S
Inga tvära bockar på det utifrån , är det slangar och dom står i spänn så kan dom vecka sig när värmen kom , då blir nästan stopp för vattnet
Se skiss sedan , fel placering av EL-Patron , ska flyttas och alla vad EL ska följa med
 
  • Handritad skiss av värmesystem med markeringar om felaktig placering av el-panna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Returen 5C kallare från elementen är ok
Däremot så är ”tjockröret” med 76C för högt och returen tappar 30C ? Det är helt på tok! Detta kan bero på köldmedelsbrist eller stopp i köldmedelskretsen.

Och som sagt elpatronerna efter hydroboxen.
 
electroluxaren skrev:
Returen 5C kallare från elementen är ok
Däremot så är ”tjockröret” med 76C för högt och returen tappar 30C ? Det är helt på tok! Detta kan bero på köldmedelsbrist eller stopp i köldmedelskretsen.

Och som sagt elpatronerna efter hydroboxen.
S skutten11 skrev:
Inga tvära bockar på det utifrån , är det slangar och dom står i spänn så kan dom vecka sig när värmen kom , då blir nästan stopp för vattnet
Se skiss sedan , fel placering av EL-Patron , ska flyttas och alla vad EL ska följa med
El patronerna ska dom flytta om så att dom ligger efter Lvp det har dom redan konstaterat (!?) , tydligen hade dom kopplat så pga att det var enklare. :/ rören från ute delen går i ca 75grader uppåt och sedan minst 75 grader in genom väggen (där vecket troligtvis är) jag tyckte det kändes som om det var ett ordentligt veck nästan snudd på att kunna gå av på röret från ute delen (det tjocka).. sen diskuterade vi lite ang mängd köldmedel och tydligen har systemet varit isär/ihopsatt minst 3ggr utan påfyllning, vet inte om det som försvunnit har någon betydelse? men dom är väl egentligen bara konstruerade för att monteras ihop/isär en gång från fabrik?
 
MultiMan MultiMan skrev:
2kW med COP 2 vid minusgrader? Stämmer det verkligen? Borde ju vara säljförbud i Sverige. Jag behöver 2kW i kupévärmaren till bilen för att hålla temperaturen när det blir kallt.

Min LLVP har 4,3kW vid -15 med mycket högre COP och den kostade "bara" dryga 11'. Är det då lönt att skaffa dessa, tydligen värdelösa, Kina-pumpar?
Vilket märke har du?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.