3 969 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
ingen värme i vattnet
Inga tvära bockar på det utifrån , är det slangar och dom står i spänn så kan dom vecka sig när värmen kom , då blir nästan stopp för vattnet
Se skiss sedan , fel placering av EL-Patron , ska flyttas och alla vad EL ska följa med
Se skiss sedan , fel placering av EL-Patron , ska flyttas och alla vad EL ska följa med
Medlem
· västra götaland
· 60 inlägg
electroluxaren skrev:
El patronerna ska dom flytta om så att dom ligger efter Lvp det har dom redan konstaterat (!?) , tydligen hade dom kopplat så pga att det var enklare. :/ rören från ute delen går i ca 75grader uppåt och sedan minst 75 grader in genom väggen (där vecket troligtvis är) jag tyckte det kändes som om det var ett ordentligt veck nästan snudd på att kunna gå av på röret från ute delen (det tjocka).. sen diskuterade vi lite ang mängd köldmedel och tydligen har systemet varit isär/ihopsatt minst 3ggr utan påfyllning, vet inte om det som försvunnit har någon betydelse? men dom är väl egentligen bara konstruerade för att monteras ihop/isär en gång från fabrik?S skutten11 skrev:
Vilket märke har du?MultiMan skrev:
2kW med COP 2 vid minusgrader? Stämmer det verkligen? Borde ju vara säljförbud i Sverige. Jag behöver 2kW i kupévärmaren till bilen för att hålla temperaturen när det blir kallt.
Min LLVP har 4,3kW vid -15 med mycket högre COP och den kostade "bara" dryga 11'. Är det då lönt att skaffa dessa, tydligen värdelösa, Kina-pumpar?
Klicka här för att svara