Jag har en elpanna som ger värme till mina vattenburna radiatorer. Nu efter sommaren så upptäckte jag att det inte kommer någon värme ut till radiatorerna i det normala läget, dock gör det det när jag startar reserven. Vad kan det vara för fel?
 
Det enda du vet i detta läge är att det är en driftstörning. Reservkraften är det enda som fungerar.
Det kan finnas många olika orsaker. Lågt tryck från cirkulationspumpen, dåligt tryck i systemet, glassäkringen till manöver och cirkulationspump kan ha löst ut, utegivare, om sådana finns, fungerar?
Bypassventil?
Vad är det för panna?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.