Jag har tre 500-liters ackumulatortankar. I primärtanken är det just nu ca 30 grader, det är alltså för kallt för att duscha och diska. Det konstiga är att det är drygt 60 grader i de andra två tankarna.

Det jag har gjort är att jag har släppt på trycket i värmesystemet för att jag har plockat bort ett element. Jag antar att det är det som är problemet, men jag förstår inte varför.

Varför fastnar varmvattnet i de två bortersta tankarna? Där gör det ingen nytta... Hur får jag över varmvattnet i primärtanken så att jag kan duscha och diska?

Kam det bildats luftfickor i rören mellan tankarna?

Inget är omöjligt. Det bubblar och låter i rören som bara den i pannrummet. Hur får jag bort dem i så fall?

Eftersom du har ett slutet system så är det antigen automatiska avluftare, eller så har du manuella sådana.

Är dom manuella så måste du leta på dem och öppna för att lufta systemet.

är det automatiska så är dom nog sönder.(de går att öppna manuellt på några fabrikat)

Förutsatt att du nu har tryck i systemet så är det bara att lufta enl. ovan.

Nej, jag har inget tryck i systemet. Har fortfarande elementet borta och rören är inte pluggade. Ska sätta klämringskopplingar på rören sen, men måste regla upp en ny vägg först, så det kommer ta några dagar.

Redigerat:
Har du ingen elpatron du kan köra med sålänge då?

Borde ju vara den enklaste vägen att gå.

Jag byglar elementrören så att jag kan trycksätta systemet igen

Nu har vi varmvatten igen :-)

uploadfromtaptalk1371076606730.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Se där!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.