Hej!
Köpte ett hus byggt 66 (dödsbo) där det inte finns någon klämring i brunn. Fullt medveten om att detta kan innebära fuktskador så finns inget släpp av plattorna runt brunnen. Ingen synlig fukt i taket under badrummet.
Badrummet sägs vara omgjort 2013. Inget våtrumsintyg finns.
Man fattar såklart att personerna som byggt detta inte har haft kunskap.
Vad tror ni, är det bara göra om badrummet nu eller kan man köra på det ett par år till?
Som i rubriken så är det betongplatta och det känns iaf bättre än om det skulle vara träbjälklag, eller har jag fel?
Eller går det på något sätt att lösa detta genom att knacka bort klinkern skära bort tätskicktet lägga ny manschett och skarva på nytt tätskikt.
Har ingen aning om fabrikat men ser en röd tygmatta sticka fram med bruk på. Har läst någonstans att Casco kör med röd manschett.
Brunnen är en purus oden.
Med vänlig hälsning, Kim