Byggahus.se
Ordern var behandlad 6/8-2018. Levererad kanske veckan senare. Ett par veckor efter det har jag en mailkonversation med dem kring att jag inte får någon värme.

• Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Tänker på inlägget om att det kanske ändå ska vara en 50? Beroende på Bränsleinsprutare huvuds storlek.

Men vad är det för huvud? Eller var mäter man den? Nån som har koll?

I det läget skulle jag sluta labba själv. Klaga hos säljaren, kräv att de löser problemet eller ger dig pengarna tillbaka.

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Har klagat. De hänvisar till tillverkarna i England,hör och häpna. Men ska ligga på dem mer nu.

Ja säg att du ej får den att funka, måste vara ett fabrikationsfel..och verkar vara ett känt problem.

Visst, de kan hänvisa till dem, men det friar inte dem från deras ansvar som säljare enligt kkl.

Liten synpunkt på ÅF:s agerande där man passar dig vidare till tillverkaren. Tyvärr är det ett ganska fult sätt att glida undan från ansvaret.Den hårda vägen har jag lärt mig att min utgångspunkt som köpare/konsument är:
Jag har köpt varan av er (som är skyldiga att avhjälpa felet, hitta lösning så att jag får funktionen jag har betalat för etc) och hur ni löser saker med er leverantör struntar jag i.

• Gilla
emilove och 1 till
  • Laddar…
T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Tänker på inlägget om att det kanske ändå ska vara en 50? Beroende på Bränsleinsprutare huvuds storlek.

Men vad är det för huvud? Eller var mäter man den? Nån som har koll?
Det sitter ett munstycke som reglerar mängden gas som kan strömma in i brännaren.
Ökar du till 50mbar så ökar mängden gas som kommer in i brännaren och lågan blir större då mer gas förbränns. Dvs när du drar på fullt så skickas mer gas in i brännaren då trycket på gasen är högre.

Fast du har ingått ett affär med elgiganten? Då är det väl de som har ett avtal med Jamie Oliver UK? Lite som att du inte kan starta process med posten över att du inte fått ditt brev, utan det är den som lämnat in brevet som får driva det... Tänker jag fel nu?

Edit
Fler säger samma sak. ;)

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Jag köpte min på Elfynd.se

Då tänker jag att som när man ex lämnar tillbaka en Sony tv på ex Elgiganten att det då är Elgiganten jag vänder mig mot. Ska ju inte behöva ringa Sonys europakontor för klagomål.

Så då är det egentligen ingen fara att köra 50 för att få bättre skjuts? Kommer inte göra det förens jag försökt reklamera men bra att veta.

Läst andra trådar här att ex Landmanns egna killar rekommenderat användare att gå från 30 till 50 på deras grillar.

Jag skulle först testa din uppsättning av flaska, reduceringsventil och slang på någon annans grill för att bekräfta att felet inte ligger där.

Har två flaskor. Två 29 mbar regulatorer och en 30 mbar. Kanske marginell skillnad när jag provade andra 29mbar. Ej provat 30mbar ännu.

Det är en hel del som satt på en 50mb på gasolgrillar för att få bättre fart. Många grillar är gjorda för 50mb men pga eu regler så levereras dem med 30mb. Vet inte hur det är med just den här modellen.

Antingen får du borra upp alla hålen eller sätta på en 50mb regulator för att få mer värme i grillen.

Eller lämna tillbaka den men jag tror det blir svårt när du haft den i nästan ett år.

/N

Hur har det gått TS? Jag har ungefär samma problem på min Landmann med 3 brännare. Har jag bara 2 på så får jag i bästa fall upp temperaturen till 200 grader. :thinking: Tänkte om du har hittat någon lösning....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.