Byggahus.se

Ingen fart på gasolgrillen

2k läst  45 svar

1. T
    Medlem Nivå 4
    Hej!
    Tar 10 minuter minuter att grilla en korv för mig. Får ingen yta på köttet utan det blir mer kokt.
    Är en Jamie Oliver 4+1.
    Många som grillar hos mig reagerar. Drar jag ner värmen händer ingenting.

Har vänt mig till återförsäljaren men de hänvisar konstigt nog till Jamie som endast har en engelsk kundtjänst och de har inte svarat på en vecka.

Skickar med bilder/film så kanske ni har en tanke. Ursäkta ljudet på filmen.

Tack på förhand!
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190731_185223.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190801_191920.jpg
    Logga in för att se filmer.

2. T
    Medlem Nivå 4
    Med filmen vill jag visa lågan. Somr typ 2 mm. Drar jag ner värmen blir den obefintlig.
    Så kan det väl inte vara? Tittat på andra grillar och de har mer fart än så.

3. Härryda2015
    Allvetare · Nivå 10
    Har du kollat reduceringsventilen som sitter direkt efter flaskan, jag tror att det är för dåligt flöde genom denna.

4. T
    Medlem Nivå 4
    Reduceringsventil? Kan man göra annat än att sätta in regulatorn? ☺️

5. P-plats
    Medlem · Nivå 14
    Nu vet jag absolut inget av denna modellen av grill men har den fungerat ned den regulator?
    Tror vi behöver lite mer info för att hälsa dig...

6. T
    Medlem Nivå 4
  7. T
    Medlem Nivå 4
  8. H
    Medlem Nivå 2
    Kommer ju ingen gas, du har gas i flaskan antar jag och du har inte råkat vecka slangen eller råkat kröka något rör? Ser allt riktigt ut hade jag provat med ny slang och regulator.

9. T
    Medlem Nivå 4
    2 nya 5 och 6kg som jag provat med.
    Regulatorn är väl på 29 bar eller vad det mäts i. Grillen är väl anpassad för 30. Kan väl då inte köpa en 50 regulator.

Enda jag kan fundera över är slangen från regulatorn. Men den kan väl inte sättas på annat sätt. Att den sitter i början/halvvägs eller ändå upp kan ju inte spela roll.

Finns det olika bra regulatorer fastän de tillåter samma flöde?

Tack alla!

10. T
    Medlem Nivå 4
  11. T
    Medlem Nivå 4
    Jag fäster den guldfärgade konaktiga anslutningen till gasolgrillens anslutning.

Borde väl kunna hoppa över konan och hitta en direktkoppling på grillens kopparfärgade anslutning. Om jag nu hittar rätt dimension?

12. N
    Medlem Nivå 3
    Den gängade mässingsdelen på regulatorn skall ju skruvas på gasoltuben.

13. T
    Medlem Nivå 4
    Ko. Med vingar. Det är den. Men tänker på anslutningen upp till grillen. Den är mässingförgad. På den här jag fäst tillhörande konaktiga anslutningen och på den slangen.

14. T
    Medlem Nivå 4
    Ser ut så här när jag bytt regulator .

Marginell skillnad va? Eller är detta normalt?
    Logga in för att se filmer.

15. T
    Medlem Nivå 4
    Har nu lånat en regulator till.

En står det 29 bar på.

Den andra 30 bar.

Kan den 1 baren göra en skillnad?