Har köpt en lägenhet där det fanns en läcka i badrummet. Vi var medvetna om detta när vi köpte lägenheten och säljaren kommer stå för kostnaden för att återställa badrummet till godkänt skick. I dagsläget är det en våtrumsmatta på väggar och golv i badrummet och när vi räknar på kostnaden för att återställa badrummet så räknar vi på samma typ.

Nu har vi fått en offert från en byggare för jobbet och jag reagerade över att det inte fanns någon "aqua-panel" specificerad i offerten. Eftersom jag trodde att man var tvungen att ha det enligt branschen regler så frågade jag byggaren varför det inte fanns med i offerten. Han svarade då att "När man sätter våtrumsmatta så är det inte krav på att byta till "aqua" panel. Endast när man sätter kakel och klinker."

Stämmer detta?

Det är intressant eftersom vi hade tänkt att lägga till pengar och sätta in kakel & klinkers istället, men nu verkar det som att vi kommer få stå för kostnaden för aqua-panelen också.

Ja det stämmer att det inte behöver vara någon våtrumsskiva bakom när man ska ha matta.

Tackar.. då ryker vi på den kostnaden :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.