Tittar på Eksjöhus.

Har fått en produktionskostnadskalkyl där allt verkar vara ifyllt utom raden för Grundläggning samt raden för Arb. yttre VA. Kan tillägga att säljaren räknat med, och fyllt i raden, ca 60 ooo i extra mark (schakt, massor)

Ska jag räkna med att grundläggningen ingår i deras grundpris på hus? Det sammanlaggda priset som står skrivet borde vara slutpriset enligt mig själv...

Tacksam för svar :confused:

Kan bara råda dig att vara noggrann. Det brukar löna sig, även om man måste vara lite obekväm. Det borde inte vara omöjligt att få ett fast pris för arbetet som du kan jaämföra med andra entreprenörer. det går alltid att påverka priset!

MVH

Johan

Jag skulle tro att det inte ingår, tyvärr. Generellt sett så ingår aldrig grunden - om den gör det så brukar det vara ngt man "skryter" med och går således inte att missa. Kanske beror det på att det är extremt svårt att uppskatta kostnaden för grundläggningen. Det beror på vilken typ och på underlag bl.a. och kan variera från 50 000kr till kanske över 150 000kr.

Enklast är väl att fråga i och för sig.
Lycka till!

Snailman
är det platta på mark, brukar man väl räkna ca 1800kr/m2, dyrare om det måste pålas/sprängas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.