13 234 läst ·
25 svar
13k läst
25 svar
Infravärme i garaget - jordfelsbrytaren bryter...
prototypen skrev:
Då kan vi ju säga att det räknas som labbmiljö och då får man ju köra vilka kopplingar man vill
Vad definieras som labbmiljö? Kan man inte definiera hela sitt hus som en labbmiljö? 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jodå, visst kan hela huset vara labb men då får man hoppa till så fort någon kommer in och varna,"rör ingenting och det där är livsfarligt och till ungarna , slåss inte så ni river omkull något, gå helst ut". Så kan man inte bo!
Prototypen
Prototypen
Är det automatiskt en labbmiljö för att det är livsfarligt?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Är det livsfarligt bör allt betraktas som labbmiljö och alla ska ha extra utbildning och räddningstjänsten ska förvarnas.
Prototypen
Prototypen
Ok jag köpte en ny infravärmare på clasohlson, och kopplade in.. efter 10-15 sekunder bröt jfb....
Disappointed!! >
Så ny eller gammal infravärmare spelar tydligen ingen roll... jag undrar lite hur de är tänkta att användas??
I manualen för den nya står det: "Vid fast installation ska infravärmaren i elinstallation föregås av en allpolig brytare." Allpolig, vad är det? Är det en sådan jag har?
Disappointed!! >
Så ny eller gammal infravärmare spelar tydligen ingen roll... jag undrar lite hur de är tänkta att användas??
I manualen för den nya står det: "Vid fast installation ska infravärmaren i elinstallation föregås av en allpolig brytare." Allpolig, vad är det? Är det en sådan jag har?
Ok så jag borde kanske prova att köra utan jfb i en kvart då...
Ang. att ha den i garaget, den sitter på ena väggen nära taket och värmer upp utrymmet vid mitt arbetsbord. Där finns bara en massa verktyg, inget som borde kunna fatta eld utan vidare.
Ang. att ha den i garaget, den sitter på ena väggen nära taket och värmer upp utrymmet vid mitt arbetsbord. Där finns bara en massa verktyg, inget som borde kunna fatta eld utan vidare.
Köp en FRICO så fungerar det, allpolig bryter alla poler vid 230 volt fas och nolla.
Jag har bytt flera 125:- infra som löst ut JFB men ingen av dom (dyra) Frico som jag har satt i stället har vållat mig nått problem
Jag har bytt flera 125:- infra som löst ut JFB men ingen av dom (dyra) Frico som jag har satt i stället har vållat mig nått problem
Klicka här för att svara