1 283 läst ·
12 svar
1k läst
12 svar
Infrästa dosor
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Alla sätt är bra, ser väl bra ut.
Protte
Protte
Bara en undran varför man går rakt genom den dosan som rören kommer in i 90 grader skillnad och vinklar i den som det borde gått att köra rakt igenom. Nu kommer ju inget av detta synas när det spacklas men just nu ser det lite roligt ut.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Kanske högg upp spåret och sedan kom på att de ville ha dosorna längre in på väggen och då istället för att hugga ett nytt spår så att man kunde gå rakt in så gjorde man så där.
Jag tycker att det ser helt okej ut! Inget att anmärka på.
Edit: Förutom att dosan till strömställaren verkar komma jättehögt upp. T.o.m. högre upp än tidigare.
//Patrik
Jag tycker att det ser helt okej ut! Inget att anmärka på.
Edit: Förutom att dosan till strömställaren verkar komma jättehögt upp. T.o.m. högre upp än tidigare.
//Patrik
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Uttagen 20 cc från golv. Strömställare 1200 över golv för att bevara den gamla känslan lite, samtidigt som man slipper få strömställaren rakt i nyllet som det var förut.
Bilden var tagen från golvet därför ser det kanske lite konstigt ut.
Bilden var tagen från golvet därför ser det kanske lite konstigt ut.
Redigerat:
Helt rätt, men eftersom Murphy brukar hälsa på vid sådana borrtillfällen så tror jag inte det spelar nån roll i det här falletjeffan skrev:
jeffan skrev:
Igentligen är det ju bättre att komma in i dosan med 45 graders vinkel så man har 90 gradarna fria för att gå vidare med kabel senare.. Inte för att det är speciellt svårt att se vilka studsar kablarna smiter iväg i när man öppnat upp dosan i vilket fall..
Man får tänka att alla som borrar i väggen inte tittar var kablarna smiter iväg i dosan. Det mest logiska är att kablarna går upp till dosan i taket. Då borde de också gå rakt!Farkie skrev:
Enda anledningen som jag ser till att man har placerat dosan som den är på bilden är för att det inte ska krocka med dörrfodret!
Klicka här för att svara