Hej!

Tänkte hör om det är någon som har koll vad som gäller vid tomtköp och den information som
man får gällande störande trafik.

Jag och min sambo köpte en tomt för ca två år sedan av kommunen.
När vi köper tomten får vi reda på att gatan som passerar tomten leder till en återvinningsstation och
en ökad trafikmängd kan uppstå under två dagar i veckan då stationen håller öppet.
Nu har kommunen ökat antalet dagar som stationen håller öppet med en dag. Kan de verkligen
gör det utan att fråga oss? Det känns som att förutsättningarna har ändrats drastiskt utifrån den information som vi har fått vid köpet, och tomtvärdet borde vara mindre vid ökad trafik på gatan.

Ett tillägg är att de har satt upp förbudsskyltar för obehörigtrafik de andra vägar som leder till stationen under de tider som stationen håller öppet, och alla som skall till stationen måste passera på gatan vid vår tomt.

O
Om du hade bott i närheten av en butik, som får för sig att öka upp öppettiderna.... så hade inte dessa pratat med dig innan.
Du såg själv hur tomten låg. Ibland får man räkna med att öppettider förändras... Varför skulle ni få yttra er i den frågan?
Jag ser inte problemet...De har öppet en dag till då borde trafiken spridas ut på 3 dagar istället för 2...
om detta är så jobbigt då är det bara å sälja å köpa en tomt mitt ute i skogen....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.