kamran77 skrev:
Det röret som röris har satt igen kom ur botten på kärlet. Sen är det ett mindre rör som förs in i expansionskärlet på dess övre del. är det måntro påfyllningsröret???
Hur kan jag lägga in bilder så folk kan förstå mina kryptiska meddelanden?
1.Röret i botten ... påfyllnadsröret
2.Expkärl övre del rör är ...skvalleröret

Mvh

kamran77 skrev:
Nu så tror jag att jag har mer info. Som det ser ut så är skvallerröret som kommer ner från expanderkärlet påkopplat på returvattnet in till pannan. Är det någon som vet varför man har gjort så?
Skvallerröret skall gå till en golvbrunn...

Mvh

Det är tre st rör som är kopplade till det gamla exp kärlet. Som det ska vara...

Om du gått från öppet till slutet system så finns det en switch att skifta på också på pannan. Jag kommer inte ihåg var..eller varför :P har du manualen eller ska jag luska?

Danne, jag har fått manualen nu och ska lusläsa den. Jag återkommer om det är så att jag inte kan hitta det...
Tack för tipset! ;)
/Kamran

Tjena! Någon som har kvar information om den här pannan? PDF för manual osv.
Har en och tänkte se om det går att få ordning på den!

K kamran77 skrev:
Danne, jag har fått manualen nu och ska lusläsa den. Jag återkommer om det är så att jag inte kan hitta det...
Tack för tipset! ;)
/Kamran
Var manualen på papper eller pdf?

Manualen som följde med pannan var en mässingplåt tryckt på båda sidor med allt man behövde veta.
Hur den är kopplad av installatören kan ju inte manualen för själva pannan veta.
Se bara upp med kran för påfyllnad av vatten i systemet. Rör inte. Koppla en trägdårdsslangkoppling till pannans bottenventili stället. 60 år gammal ventil med tätning av koskinn eller en bronskona börjar i många fall läcka.
Bottenventilen brukar vara bättre konstruerad.

• Gilla
Nick Nyfiken
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.