24 400 läst ·
23 svar
24k läst
23 svar
Information panna CTC 265B
1.Röret i botten ... påfyllnadsröretkamran77 skrev:
2.Expkärl övre del rör är ...skvalleröret
Mvh
Finns det ett tredje rör från exp. kärlet på vinden, eller bara dessa två?
Kan vara en koppling som beskrivs i inlägg 8 i denna gamla tråd.
http://www.byggahus.se/forum/biobraensle/59476-hur-beraeknar-jag-storleken-pa-expansionskaerl.html
Kan vara en koppling som beskrivs i inlägg 8 i denna gamla tråd.
http://www.byggahus.se/forum/biobraensle/59476-hur-beraeknar-jag-storleken-pa-expansionskaerl.html
Manualen som följde med pannan var en mässingplåt tryckt på båda sidor med allt man behövde veta.
Hur den är kopplad av installatören kan ju inte manualen för själva pannan veta.
Se bara upp med kran för påfyllnad av vatten i systemet. Rör inte. Koppla en trägdårdsslangkoppling till pannans bottenventili stället. 60 år gammal ventil med tätning av koskinn eller en bronskona börjar i många fall läcka.
Bottenventilen brukar vara bättre konstruerad.
Hur den är kopplad av installatören kan ju inte manualen för själva pannan veta.
Se bara upp med kran för påfyllnad av vatten i systemet. Rör inte. Koppla en trägdårdsslangkoppling till pannans bottenventili stället. 60 år gammal ventil med tätning av koskinn eller en bronskona börjar i många fall läcka.
Bottenventilen brukar vara bättre konstruerad.
Klicka här för att svara