Ja när det finns gott om jobb så har även klåparna att göra....

Ja tyvärr är det så och i en storstad som Stockholm kan en sådan här firma, som inte skulle klara sig ett år på en mindre ort, hålla på länge!

Fast bara för man gör 1 dåligt jobb så är man ju inte usel, skillnaden mellan bra å dålig är ju hur man sköter det efter klagomål.

Helt rätt Noseone, men jag kan inte säga att en utskällning på telefon och en vägran att ens inspektera jobben är väl skött. Kan tillägga att jag nu varit i kontakt med villaägarförbundets jurister och fått bra tips om hur vi ska försöka få detta i hamn utan att behöva betala dubbelt. I och för sig ansåg de att vi hade rätt att ensidigt bryta avtalet men vi ska ändå försöka komma till en gemensam uppgörelse. Jag ser ett ljus i tunneln!

Hej

Även om du bygger i egen regi så kan du låta utföra en besiktning av vvs arbetet.
Du som kund betalar för att få saker utförda enligt gällande krav och regler.
Om du besiktigar så får du svart på vitt vad som är fel, sedan kan du helt enkelt använda besiktningsprotokollet som en checklista.
Betala det som är utfört och håll inne pengar för det som inte är gjort eller felaktigt gjort.
Ta kontakten och förklara problemen för en besiktningsman så ska dom nog kunna hjälpa dig.
Ända sättet för entreprenören att klara sig är att själv anlita en besiktningsman och sedan ta detta till tinget, blir nog svårt för entreprenören att hitta en besiktningsman som vill ta det ansvaret om det inte är oskäliga punkter i er besiktning.

Hur slutade det hela?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.