Vad är era reflektioner över dessa bilder? Tanken är att man ska lägga ut några ränndalsplattor för att få bort vattnet från huset för att sedan infiltreras genom stenkistan.

Själv har jag lite synpunkter på detta, men får ju diverse förklaringar.

Som jag ser det så har man först gjort en stabil grund, lagt markduk som man vikt upp över dräneringen. Sedan kommer man med en stor grävmaskin och gräver en grop intill grundens hörnstenar. Fyller sedan på makadam utan att lägga en duk i gropen. (vart tillsagd att lägga en över sedan).

Som det är nu verkar det ju inte som någon större vitts att lägga ut ränndalsplattorna, vattnet kommer ju ändå i samma gropp för att sedan leta sig ut den enklaste vägen till dräneringen.
 
  • DSC00797.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00798.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.