Snart skall badrummet göras om, och jag funderar på att sätta in en infälld toapappershållare eftersom det är lite trångt vid WC-stolen och jag ändå troligen får en lämplig vägg bredvid. Och då man ändå fäller in pappershållaren så varför inte fälla in toaborsten och/eller en sophink på samma gång. Men var får man tag i sådana grejor? Jag har sett dem på offentliga toaletter.

Lite googlande visar att iallafall toapappershållarna finns på amazon till rimliga priser. Men infällda toaborsthållare verkar knappt finnas. Och infällda sophinkar verkar svårt också. Någon som har några tips på vad det kan finnas för grejor?

Ett alternativ är ju också att helt enkelt bygga en nisch i väggen, fast det skulle inte vara riktigt lika snyggt.

• 41Z8A9Zz-vL.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har trollat igenom de trådarna med de leder ingenstans. INR har en serie som heter Hotellerie men den verkar vara nedlagd, eller så letar jag på fel ställe.

• 080118-004_18575034.jpg
    Skapa konto
  • 080305-024_18575113.jpg
    Skapa konto
  • 080305-025_18575192.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Jag skulle inte vilja ha dessa prylar inbyggda. Jag tror att risken är stor att när det gått en fem-tio år så är dessa prylar rätt "sunkiga" medan kakel och badrummet i övrigt med lite tur fortfarande är i "nyskick".

• Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Jag kom själv till samma slutsats.

* Man kommer antagligen vara tvingad att köpa en viss borste som "refill". det kommer man tröttna på efter något år, och så kommer man köpa ett gänga vanliga plastborstar på ikea istället och den inbyggda står oanvänd
* Jag inbillar mig att det är svårare att rengöra och känns inte lika fräscht efter några år. Plastborstar är bara att packa upp en ny så är det klart
* Det är faktiskt ganska mycket krångel runt att bygga dessa nischer och samtidigt följa svenska riktlinjer kring tätskikt etc. Ganska många extra timmar som jag skulle lägga ner vilket jag i slutändan inte var intresserad av

Summa summarum, jag la ner projeketet....

Klart tänkvärt faktiskt. Huvudanledningen till att jag vill ha infällt är att det inte finns någon bra plats att sätta dassrullen på eftersom det är ganska trångt kring toan. Vid toan hade jag tänkt ha en inbyggd garderob och om jag sätter tätskiktet i garderobens innervägg så slipper jag fälla in något i tätskiktet ytan bara genom en enklare vägg. Men jag kanske ska nöja mig med enbart infälld rulle.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.