360 läst ·
5 svar
360 läst
5 svar
Hur gör man lämplig bockning av rör?Hållare för blandare, rör mot tak.
Jag tycker följande.
Välj om du vill köra rakt upp 40cc med dubbelklammer eller 150cc med enkelklammer enligt mina bilder.
Det anser jag är estetiskt mest korrekt (alltså att anslutningarna står rakt upp oavsett).
Att vinkla anslutningarna 45º som du gjort på bilden ser lite suspekt ut (högst personligt!).
Men inget är varken fel eller rätt.
Vad tycker du? Det är ju trots allt du som ser detta varje dag...
Välj om du vill köra rakt upp 40cc med dubbelklammer eller 150cc med enkelklammer enligt mina bilder.
Det anser jag är estetiskt mest korrekt (alltså att anslutningarna står rakt upp oavsett).
Att vinkla anslutningarna 45º som du gjort på bilden ser lite suspekt ut (högst personligt!).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tack för dina synpunkter, mycket bra. Jag började fundera för enkelheten skull gå rakt upp och göra 90 grader böj vid taket. Har inte bockat rör med rörbockare förut ska bli spännande.Krilleman skrev:
Jag tycker följande.
[bild]
[bild]
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 428 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 428 inlägg
Ska rören nedåt så föredrar jag 45⁰ Y då det mesta göms bakom blandaren men uppåt vet jag inte då jag aldrig provat, S-bockar är lite svårare.
Tänker du inte använda Vaska-duschset (om det är en dusch) så är väl rakt upp enkelt, sätt rörklammerna högt.
Vill du köpa dig fri från "problemet" så köper du ett blandarfäste med 40cc utgångar.
Tänker du inte använda Vaska-duschset (om det är en dusch) så är väl rakt upp enkelt, sätt rörklammerna högt.
Vill du köpa dig fri från "problemet" så köper du ett blandarfäste med 40cc utgångar.
Klicka här för att svara